Sovint hem abordat el tema de la innovació en aquest blog; amb la mateixa freqüència em trobo amb organitzacions que no disposen de suficients recursos per desenvolupar una estratègia d’innovació: els manca capital, estudis de mercat i informes, suport estratègic, dades, materials, procediments,… Hi ha però una manera ràpida i econòmica per començar fent-se sis preguntes clau per a la innovació.
QUI?
- Qui més podria participar en la nostra estratègia d’innovació?
- Qui està treballant en innovació de productes i serveis en el nostre àmbit o àrea de treball?
- Qui coneix algú que vulgui participar?
QUÈ?
- Què ens permetria innovar amb menys recursos?
- Què podríem fer per alliberar recursos per a la innovació?
COM?
- Com ens hem d’organitzar per a començar quan abans?
PER QUÈ?
- Per què ens donaran suport en la nostra estratègia d’innovació?
- Per què trobarem suport financer per a desenvolupar la nostra estratègia?
- Per què els client voldran co-crear i participar amb nosaltres del desenvolupament de nous productes i serveis?
ON?
- A quin segment o mercat ens podríem adreçar per captar un públic diferent?
- On podríem trobar noves persones pel nostre equip que ens ajudessin a desenvolupar innovacions de producte i servei?
- On podríem adquirir un avantatge aprofitant l’experiència i coneixements d’altres respecte de les nostres àrees d’innovació?
QUAN?
- Quin seria el millor moment per posar en marxa les noves innovacions de productes i serveis, quan estarem més preparats?
- Quan podríem captar més recursos per donar suport a la estratègia d’innovació?
- Quan creiem que obtindríem resposta positiva i suport del target al que ens adrecem?
La innovació té a veure amb el compromís; el compromís dels dirigents vers la organització i els equips; el compromís dels equips per fer front a nous reptes i trobar un futur millor. El procés de construcció de confiança és la base del compromís per a la innovació. Demanar idees per solucionar problemes no és suficient per enfortir el compromís per a la innovació, cal anar més enllà i trobar aplicacions útils que afegeixin valor per a que puguem parlar pròpiament d’innovació. Els dirigents han de saber crear el clima i entorn adients per a que la innovació floreixi. Una manera de començar passa per rumiar i plantejar a l’equip aquestes sis preguntes clau per a la innovació.
Be the first to leave a comment. Don’t be shy.