Les empreses i organitzacions on aniran a parar els estudiants d’avui segur que necessitaran innovar. Això de la innovació està ple de mites, però el que es segur es que podem afirmar que la innovació a les empreses neix a les aules.
És a les aules d’avui on cal començar a introduir el pensament innovador i anar conformant i descobrint el millor perfil de cada alumne. Els problemes als que hauran de fer front els hi exigiran ser capaços de treballar en equip i jugar diferents rols:
- Els que empenyen. El motor principal, els més curiosos i creatius. Sempre mirant al futur per modificar i canviar el que els envolta.
- Els que estiren. Els prudents, els que veuen les restriccions i repercussions de la implementació dels canvis
- Els que aixequen. Els que són capaços de executar els canvis sense malmetre la organització, organitzats i orientats a procés
Innovació, pensament crític, creativitat… Són elements clau per treballar a les aules. Aquí van unes quantes idees força per orientar al professorat en la tasca d’ajudar als estudiants en l’adquisició d’aquestes competències:
- Pensar. Prendre temps per pensar
- Arriscar. Prendre riscos
- Provar. Fer intents per diferents vies
- Resoldre. Resoldre un problema quotidià senzill
- Inspirar. Trobar què t’inspira
- Aprendre. Especialment dels errors
- Preguntar. Obtenir diversitat d’opinions de persones ben diferents
- Obrir. Estar obert a noves idees
- Dibuixar. Fer esquemes i compartir dibuixos dels problemes i solucions
- Actuar. Posar en pràctica les idees
- Cercar. Entrar als laberints, cercar sortides
- Desafiar. Cercar companys de repte
- Perseguir. La innovació cal anar a buscar-la, perseguir-la
- Atrevir-se. Acceptar els reptes plantejats
- Crear. Generar un ambient propici per a la innovació, normalitzar-lo
- Envoltar-se. Fer immersió d’innovació per tots els canals
- Compartir. Distribuir els resultats de la innovació
- …/…
Be the first to leave a comment. Don’t be shy.