El propòsit de les empreses és generar clients, són ells els que generen la seva condició de possibilitat, de fet, son ells qui les defineixen en cada acte d’adquisició d’un determinat servei o producte.
Son ells – els clients – qui, al adquirir-los, converteixen les “coses” en mercaderies, en quelcom que es portador d’alguna utilitat/valor per a ells; no compren “coses”, sinó el que aquestes fan per a ells, els problemes que els hi resolen.
Les empreses no són ni les seves missions ni les seves visions, sinó les necessitats que cobreixen. El que són només admet una definició des de l’exterior.
Si això és cert, existeixen dues ocupacions fonamentals en la empresa:, el màrqueting i la innovació
El màrqueting ha de treballar dur per a que l’acte de venda no suposi cap esforç, es a dir, per a que els clients comprin els productes i serveis perquè aquests es venen per sí mateixos. La innovació per donar més utilitat i noves satisfaccions als clients. Màrqueting I innovació, o van de la ma o no van.
Així doncs, només en resta esbrinar: Qui és el client? On està el client? Què és el que compra el client? Quines necessitats te sense resoldre o mal resoltes?
6 Comments
[…] les empreses i organitzacions que no es deixa reduir a les tasques d’un departament determinat, ja ho dèiem en el primer post. Doncs bé, amb el socialmedia passa el mateix, no és quelcom especialitzat i aïllat que puguem […]
[…] marques han de deixar clar el seu propòsit i com volen tractar als seus clients i els clients han de poder veure de forma clara la coherència […]
[…] propòsit i valors de la nostra marca. Els valors de la nostra marca inspiren la gestió i la rectitud dels […]
[…] el propòsit de les empreses és tenir clients, el disseny de la experiència de servei i la gestió de les […]
[…] marques han de deixar clar el seu propòsit i com volen tractar als seus clients i els clients han de poder veure de forma clara […]
[…] Per quèvolem anar-hi (propòsit) […]