Venim d’uns plantejaments de màrqueting on es tractava d’interrompre (bombardeig per saturació) a la audiència per captar la seva atenció; l’arribada d’Internet ha canviat les regles d’aquest joc. Per contrast a aquest tipus de màrqueting d’interrupció, va aparèixer el d’atracció, es tractava d’atreure als potencials clients mitjançant informació útil i rellevant. Aquesta darrera metodologia te l’inconvenient del cost de la generació de continguts (de qualitat s’entén) i que, per generar vendes, esperar no sempre es la millor de les estratègies possibles.
Arribats a aquest punt, i amb l’ajuda del “big data” tractat en el post anterior, sembla que una bona opció poden ser les estratègies de push molt ben segmentades i personalitzades. Hem de ser capaços de construir diferents tipus de missatge en els diferents moments d’una campanya, i d’adaptar-los formalment a les regles de joc de cada plataforma, ja sigui text, audio, video, jocs, ús de determinades aplicacions, processos de gammificació…
Aplicacions com Flipboard, Grindr, Color Capture, Wikiloc Empreses posen en evidència que determinades accions push agraden a la audiència i generen fidelització.
Us deixo un vídeo on es combina la música, moda i la tecnologia RFID per generar un nou tipus de conversa.
3 Comments
[…] conversa amb el clients ha canviat, la experiència de client i creació de nous productes és cada cop més complexa. No existeix un […]
[…] conversa amb el clients ha canviat, millorar l’experiència dels clients i la creació de nous productes i serveis és cada cop […]
[…] La conversa amb el clients ha canviat, la experiència de client i creació de nous productes és cada cop més complexa. No existeix un […]