AI i ML, intel·ligència artificial i aprenentatge automàtic
AI i ML són conceptes diferents, el segon és un subconjunt o branca del primer. La intel·ligència artificial (AI, artificial intelligence) és la capacitat d’un ordinador per dur a terme operacions anàlogues a l’aprenentatge i presa de decisions en humans. En l’aprenentatge automàtic (ML, machine learning), l’ordinador genera regles subjacents o basades en dades brutes que prèviament s’han introduït dins del sistema.
L’aprenentatge automàtic descobreix coneixement analitzant dades amb l´ús d’algorismes:
- Les dades s’importen i es segmenten en tres grups: dades d’entrenament; dades de validació i dades de prova.
- Es construeix un model a partir de les dades d’entrenament.
- El model es valida amb les dades de validació.
- S’ajusta el model per millorar la seva precisió, ja sigui afegint dades o ajustant els diferents paràmetres.
- Es desplega el model ja entrenat per a fer prediccions a partir de conjunts de dades noves.
- El model entra en un cercle de perfeccionament, provant, validant i ajustant contínuament.
Avui les eines (AI) inclouen el reconeixement de veu, la generació de llenguatge, els agents virtuals, l’aprenentatge automàtic i el processament del llenguatge natural. En lloc d’aprendre d’un conjunt de dades, els ordinadors utilitzen (AI) per formar plans i comunicar aquests plans als humans.
L’aprenentatge automàtic és només una aproximació a la intel.ligència artificial. En lloc d’ensenyar als ordinadors com fer tasques, ML permet que els ordinadors analitzin grans conjunts de dades i aprenguin per ells mateixos. ML ajuda als ordinadors a reconèixer i comprendre els grans matisos del llenguatge humà, i cada vegada amb més eficàcia i intel·ligència.
En el món del màrqueting i les vendes l’aprenentatge automàtic ajuda a predir i optimitzar els esforços i recursos implementant noves estratègies més segmentades i rendibles. Els equips comercials poden manegar millor la presa de decisions, incrementar la seva eficiència i resultat i aconseguir nivells més alts de personalització, i per tant, cotes més altes de satisfacció per als clients.
Les empreses i organitzacions han de veure com incloure dins les seves estratègies aquestes noves tecnologies
- Existeixen avantatges competitius si aprofitem la intel·ligència artificial i l’aprenentatge automàtic en el mercat on actuem?
- Quin tipus d’avantatges son?
- Podem generar nous avantatges competitius transitoris amb l’ús de ML i AI?